Model lodě FSR-V 6,5 MVVS CUP

Pro ty, kteří chtějí mít něco rychlého se spalovacím motorem na vodě a neví, jak na to, a zrovna nechtějí investovat mnoho peněz, je tato koncepce modelu ideální. Hotová laminátová skořepina dává záruku dobrých jízdních vlastností (obr. 1). Při stavbě je ovšem nutno dodržet rozměry dle nákresu (obr. 2).

laminátová skořepina

nákres

montážní otvoryMotor MVVS 6,5 GF
obr. 3 - Motor MVVS 6,5 GF

Motor MVVS 6,5 GF, na který je loď konstruována, stojí nový 2.500,-Kč (obr. 3). Snadno se dá pořídit levně i z druhé ruky. Úprava leteckého motoru na vodní je také velmi jednoduchá, viz obr. 4. A pro ty, co nemají možnost soustružit, lze i válec motoru omotat mosaznou trubičkou pr. 4x 0,5 mm.

Vše ostatní téměř vyrobíte pilníkem, pilkou a vrtačkou ve svěráku s materiálu koupených v prodejnách HORNBACH apod. Ostatní drobnosti naleznete v modelářských prodejnách.

uložení motoruumístění hřídele a kormidla

Model lze startovat řemínkem pomocí startéru nebo jednoduše šňůrkou. Při použití plastového lodního šroubu X 40 dosahuje rychlosti okolo 50 km/hod a je velmi obratná. Doba jízdy závisí pouze na velikosti nádrže: 0,5 l asi 20-30 min. (obr.5.)

jízda lodě

Postup stavby:

  1. Vyvrtat díru pr.10mm pro kormidlo a vlepit kolmo k dělící rovině trupu.
  2. Vyvrtat díru pr. 8mm šikmo dle nákresu pro hřídel,dopilovat kulatým pilníkem otvor a sklon na pr. 10mm a vlepit sestavenou stevenku středem lodě v zákrytu s kormidlem (rozehnout výstuhu dle výkresu).
  3. Vlepit motorové lože sestavené s motorem v ose hřídele.
  4. Vlepit trubku pro přívod vody (vstup do lodi co nejvíce šikmo do předu).
  5. Vyplnit špici lodi kousky polystyrénu a vlepit přepážky 1. a 2.
  6. Vše ostatní dle vlastního uvážení.

Ceník dílů:

Trup lodi

2000,-

 Nádrž

-,-

Přepážky 2x

300,-

Lože motoru

400,-

Dekl lexan

80,-

Trubka chlezení

60,-

Spojka motoru

550,-

Lodní šroub

30,-

Kormidlo

550,-

Motor MVVS 6,5

-,-

Hřídel

150,-

Výfuk MVVS

-,-

Stevenka

350,-

Výfuk laděný

1500,-

Silenbloky 4x

360,-

Koleno výf.chlaz.

350,

 

 

viz také: První start kategorie FSR 6,5 V a návrh národních pravidel